שומנים

שומנים מצויים בחמאה, מרגרינה, שמן בישול, שמנת, בשר ואגוזים. לאחר העיכול השומנים מאוכסנים כתאי שומן או נכנסים לשימוש מאוחר יותר כדלק לאנרגיה. שומנים חיוניים לספיגת ויטמינים מסיסי שומן (D,E,K,A),ותפקוד הורמונלי.
Monounsaturatedfat- הוא סוג שומן לא רווי המוריד את רמת הכולסטרול בדם. הוא מצוי בשמן זית ובשמן בוטנים.
Polyunsaturatedfat- הוא שומן צמחישמוריד את הכולסטרול ומצוי בשמנים של זרעי כותנה, סויה, חמניות, וחריע.
Saturatedfat- (שומן רווי), שומן מן החי, המעלה

את הכולסטרול, המצוי בשומני צמחים שעברו תהליך הידרוגנציה, שמן קוקוס, שמן דקל, חמאת קקאו, שומן בשר, חלב מלא, חמאת שמנת וגבינות שמנת. חשוב להימנע מתזונה עתירת שומן, עקב עליה צפויה במשקל הגוף בעקבות שימוש נרחב בסטרואידים. כל השומנים הם רבי-קלוריות.

מומלץ, לשנות את צריכת השומן לשומנים לא רווים במקום אלו הרווים. יש להקפיד על בדיקת התוויות שעל גבי המוצרים. להעדיף מאכלים צלויים או אפויים במקום מטוגנים. להוריד את את השומן מהבשר ואת העור מהעוף, יש להימנע מהוספת שומן בבישולים. כמו-כן, להימנע מהוספת רטבים למיניהם, ובכלל מומלץ להפחית באכילת בשר(עדיף חלקים רזים-לא פנימיים), ולהרבות בדגים ועוף.

לצמחוניים – לצריכה מינימאלית של שומן מומלץ לצרוך שתי כפיות שמן-זית או טחינה או שמינית אבוקדו.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s