סידן, ויטמין D

חסר ברכיבי-תזונה: סידן וויטמין D
תרופות סטרואידיות הנוגדות דלקת פוגעות ביכולתו של הגוף להפעיל את ויטמין D ומפחיתות את ספיגת הסידן. הסידן הוא המינרל לו זקוק הגוף בכמות הגדולה ביותר. הוא חיוני לתפקוד מערכת העצבים, השרירים ולקרישת הדם. אם הגוף לא מקבל מספיק ממנו הוא "ייקח" מהסידן המצוי בעצמות, מה שיכול להוביל להתדלדלותן, לשברים ולמחלות עצם שונות, כמו: אוסטיאופרוזיס.
כתוצאה מטיפול בסטרואידים אתם נתונים לסכנה גוברת של ירידה בצפיפות העצם.
במחקרים רבים אשר נעשו בתחום, נמצא שמתן תוספת של סידן, וויטמין D במהלך טיפול בסטרואידים, עשוי למנוע אוסטיאופורוזיס, הנגרם כתוצאה מן הטיפול התרופתי. נטילה של סטרואידים למשך תקופות העולות על שבועיים, מחייבת נקיטת צעדים למניעת אוסטיאופורוזיס.
המניעה היא בכמה מישורים: עיסוק בפעילות גופנית הבונה עצם, תזונה עשירה בסידן, כדורי סידן, ויטמין D ולעיתים טיפול הורמונלי בתכשירים כמו: Fosalan.

וכלכלה רבת סידן המצויה במוצרי חלב ומזונות נוספים מעולם הצומח, המכילים סידן בכמויות טובות, כמו: מוצרי הסויה למיניהם (טופו, טמפה, קמח סויה, חלב סויה ויוגורט סויה), ירקות עלים ירוקים, קטניות, אגוזים (במיוחד שקדים), שומשום ומוצריו (חלבה, טחינה, נבטי שומשום, שומשום מלא טחון, חמאת שומשום), וכן ירקות ופירות רבים כמו ברוקולי, נבטים שונים, במיה, תאנים (יבשות וטריות). הוא מצוי גם בכמות יפה במוצרי החרובים למיניהם (אבקה, דבש, ממרחים, משקאות, שוקולדים ובחרובים עצמם כמובן). אפשר לשלב מזונות מכילי סידן לאורך כל היום בארוחות עיקריות ובנשנושים קטנים.
אלונה מיילר(אחות מוסמכת).

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s