הריון ופמפיגוס – לאה

אני חליתי בפמפיגוס יחד עם ההריון הראשון שלי. הפמפיגוס היה קשה ועיקש ביותר.

התחלתי הריון עם 120 מ"ג פרדניזון. יש לציין שהיה לפני 8 שנים והייתי מאושפזת באיכילוב. בגלל ההריון לא קיבלתי תרופות תומכות אחרות, חשבו אז שאסור. הייתי בקשר הדוק עם המרכז הטרטולוגי של משרד הבריאות בירושלים ,פשוט כשרצו לתת לי תרופה חדשה התקשרתי לברר ולאחר תשובה בעל פה גם שלחו תשובה בדואר או בפקס. חייבת לציין שנאמר לי אז ש- 60 מ"ג פרדניזון לא עובר שיליה ולא גורם למומים בעובר. מעל למינון הזה חייבים להיות במעקב צמוד ולבצע סקירת מערכות מורחבת כבר בשבוע 12 של ההריון.

הסכנות במינונים גבוהים הם חך שסוע, ולידה מוקדמת. ההריון שלי נגמר בשבוע 32 אבל "בזכות" הסטרואידים הילד נשם ונולד גדול יחסית כך שלא היה אפילו באינקובטור. היום אני מתכננת הריון נוסף ואני יודעת שאפשר לעשות פלזמה פרזיס, לקבל אימונוגלובולינים ואפילו אימורן בהריון.

הטלפון של המרכז בירושלים הוא 02-6243663 והטלפון שלי 077-7001739 או 050-7277423 את מוזמנת להתקשר. שיהיה בהצלחה. ולא לדאוג רק להיות במעקב.

תודה ללאה ש.ש(חולת פמפיגוס).

להשאיר תגובה

